Virtuálna asistentka som už asi 4 roky. Za tú dobu som robila už asi všetko, od administratívy, cez zákaznícku podporu, až po tvorbu obsahu na sociálne siete. No len jedna činnosť mi dokázala zarobiť 10x viac peňazí než iné služby, pričom mi to zaberalo minimum času a strašne ma to bavilo.
Reč je práve o správe sociálnych sietí. Kto dnes nie je na sociálnych sieťach, ako keby (žiaľ) neexistoval. Nuž, vyťažení podnikatelia nemajú čas vymýšľať obsah na sociálne siete, preto si hľadajú niekoho, kto za nich ten obsah na FB + IG bude tvoriť a udrží ich profil aktívny.
V prieskume z roku 2019 od spoločnosti Buffer, až 73% respondentov uviedlo, že majú aspoň jedného zamestnanca alebo externého dodávateľa, ktorý sa venuje správe ich sociálnych sietí. Firmy si proste FB + IG účty nespravujú sami, ale majú na to človeka, ktorý to robí za nich (čo som ja, ale môžeš to byť aj ty). Nájsť si niekoho, kto ti za to zaplatí, je dnes naozaj hračka.
Dovolím si povedať, že spravovanie sociálnych sietí na voľnej nohe je dnes najlepšia príležitosť, ako si začať zarábať slobodne z domu a od jednej firmy si za mesiac vieš pýtať aj 300€. V tomto článku ti prezradím, ako to robím ja a aké 3 nástroje používam, vďaka čomu si tých 300€ dokážem zarobiť za 1 hodinu práce.
Pre Social media manažérov je dôležité neustále vytvárať grafický obsah, ktorý zaujme a osloví cieľovú skupinu na FB/IG. Za to je SMM vlastne aj platený. Canva je revolučný grafický nástroj, ktorý ti umožňuje vytvárať profesionálny obsah bez nutnosti grafických znalostí. Canva ti otvára dvere k neobmedzeným možnostiam pre tvoju kreativitu a super grafiku tu vytvoríš skôr, než odpíšeš na email.
V Canve si len vyberieš kategóriu grafiky, akú ideš robiť (napr. Instagramový príspevok), napíšeš si kľúčové slovo, na akú tému ideš tvoriť príspevok (napr. hodinky) a Canva ti ukáže ohromné množstvo krásnych šablón, ktoré si vieš na pár klikov upraviť – zmeniť farby, texty, obrázky a uložiť. Je to pritom zdarma.
Za 30 sekúnd tak máš hotový príspevok na sociálne siete, ktorý by profi grafik robil aj hodinu. Vytvoriť mesačný obsah na sociálne siete (napr. 30 príspevkov), mi dnes trvá maximálne 60 minút. Za mesačnú správu sociálnych sietí si pritom pýtam 300€, takže si dovolím povedať, že ako SMM si dokážem zarobiť 300€ za hodinu práce. 🙂
Grafika je jedna časť tvorby obsahu na sociálne siete, druhá časť je popis príspevkov – čo k danej grafike napíšeš, aby to bolo zaujímavé a hodnotné. Tvorba popisov mi vždy zaberala najviac času a nevedela som, aké hashtagy vybrať, či čo tam vôbec napísať…
Dnes ako „Smart SMM“ len napíšem do umelej inteligencie vetu ako napr.: „Vytvor mi popis k príspevku na Instagram, ktorý má odprezentovať akciu na nové smart hodinky v ponuke“ a umelá inteligencia mi behom 1 sekundy vytvorí popis a nájde aj vhodné hashtagy. Ja si to iba skopírujem a vložím na sociálne siete ku grafike, ktorú som v Canve vytvorila. Vytvoriť tak 1 príspevok na sociálne siete (grafika + popis + hashtagy), za ktorý si priemerne pýtam okolo 10€ (30 príspevkov = 300€ mesačne), mi tak dnes trvá asi 1-2 minúty.
S umelou inteligenciou je tak profi a kreatívny social media manager každý, aj keď v skutočnosti nič nevieš. A to je jeden z najväčších dôvodov, prečo by som dnes začínala práve takto.
Jedným z najväčších výziev pre Social media manažérov je udržiavať pravidelný prítok obsahu na rôznych platformách. Keď máš každý deň pridať 1 príspevok o 19:00 a spravuješ sociálne siete 10 firmám, môže to byť časovo aj psychicky náročné stále na to myslieť, či mať každý deň nastavený budík o 19:00 a všetko robiť manuálne. Aj preto ako SMM používam rôzne plánovacie nástroje, ako je napr. Metricool.
V tomto nástroji si za 1 večer naplánujem obsah na celý mesiac. Každý príspevok, ktorý som tak vytvorila, má hneď v kalendári nastavený dátum a čas, kedy sa má zdieľať a jedným kliknutím sa zdieľa naraz na všetkých platformách (FB, IG, LinkedIn, Tiktok…). Žiadny príspevok nemusím pridávať manuálne, celý mesiac sa všetko publikuje samo.
Celú prácu na mesiac vopred si tak urobím často za 1 hodinu, no platená som ako SMM za celý mesiac. Vďaka tomu môžem mať takto aj 10 klientov naraz po 300€ mesačne, čo mi zarobí 3000€ a stále pracujem len 1 deň v týždni, vďaka čomu môžem celý rok cestovať.
Na záver ti už len stačí nájsť si firmu, ktorá zanedbáva svoje sociálne siete, ponúknuť im svoje služby a brať si za to každý mesiac odmenu. 🙂 Ak ťa zaujíma, ako si ja hľadám klientov na správu sociálnych sietí, ktorí mi platia nadpriemerné peniaze, môžeš si pozrieť aj môj prémiový program SMA, kde ti to detailne vysvetlím cez niekoľkohodinové video-návody. 🙂
Ak ťa tento článok zaujal a chcela by si si aj ty zarobiť prvé peniaze správou sociálnych sietí, ale netušíš, ako to robiť poriadne, či ako si nájsť klientov, možno ťa zaujme aj Social Media Academy, čo je náš 30-dňový online program, kde ideme do hĺbky a kde ťa čaká 19 hodín praktických návodov aj s množstvom praktických úloh, vďaka čomu sa naučíš spravovať sociálne siete na profi úrovni a ukážeme ti aj to, ako a kde si nájsť firmy, ktoré práve social media managera hľadajú.
Získaš tak neoceniteľné skúsenosti a rovno si aj vo výzve zarobíš prvé peniaze z domu alebo odkiaľkovek na svete ako social media manager. Toto je kompletný návod, vďaka ktorému si začneš zarábať na sociálnych sieťach nadpriemerné peniaze a to všetko prácou 1 hodinu denne, pretože ako som ti prezradila vyššie, 99% práce za teba urobí umelá inteligencia alebo rôzne nástroje. Klikni na odkaz a dočítaš sa viac… 🙂
Na tomto odkaze nájdeš o Social Media Academy viac informácií.
Ak sa ti článok páčil, nezabudni dať lajk alebo ho zazdieľaj, pomôžeš mi tak šíriť myšlienku práce z domu medzi ľuďmi. 😉